Planlægningen af næste års OK Oktan 100 Super GT Danmark er i fuld gang. Til 2022-sæsonen vender klassen således tilbage til det velkendte format fra 2020-sæsonen, hvor der kun er én kører pr. bil, og hvor løbsdagen består af tre løb.
”Vi har fået god opbakning til næste års Super GT-serie,” fortæller Jens Kristoffersen, som tidligere på måneden blev tilknyttet organisationen bag løbsserien. ”Der er nogle af de tidligere kørere, som vender tilbage til klassen, og så er der dels nye kørere, dels nye teams på vej til Super GT-serien.”
Et nyt tiltag i den kommende sæson bliver en Super 2L-klasse, som afvikles sammen med de velkendte biler i OK Oktan 100 Super GT Danmark. Visuelt er de to biler meget identiske, da de begge produceret af franske Mitjet og har stort set samme opbygning. Den store forskel er effekten, som er mindre for bilerne i Super 2L-klassen, da der her anvendes tolitersmotorer, mens motorerne i Super GT-klassen er på 3,5 liter.
”En Super 2L-bil vil være meget billigere at holde kørende,” forklarer Tom Pedersen fra Padborg Park I/S. ”På Padborg Park har vi gennem nogle år rådet over flere af bilerne til vores event-dage, og vi har også brugt enkelte af dem til løb. Vi kender derfor driftsbudgettet for en Super 2L-bil, og da de har dels mindre effekt, dels mindre vejgreb, er de økonomisk meget overkommeligt at holde kørende.”
Organisationen bag Super GT-organisationen har fået en forhåndstilkendegivelse fra DASU’s Banesportsudvalg om, at man vil kunne deltage i Super 2L-klassen, når man er 15 år. I Super GT-klassen er kravet fortsat 16 år.
”Hvis man kunne tænke sig at prøve kræfter med enten en Super GT- eller en Super 2L-racer, skal man bare kontakte os hos Padborg Park, og så vil vi arrangere en test,” fortæller Tom Pedersen.
Comentarios