Nicolai Nygaard Pedersen skifter spor

OK Oktan 100 Super GT Danmark kommer i år også til at omfatte en såkaldt 2L-klasse – en klasse, hvor bilerne visuelt er mere eller mindre identiske med Super GT-racerne, men har mindre effekt. Flere kørere har meldt deres ankomst til klassen, men fælles for dem er, at de ikke har tidligere erfaring med 2L-bilerne.


Men det har Nicolai Nygaard Pedersen.

”Jeg kender biltypen fra Danish Endurance Championship, hvor jeg har kørt med en 2L-racer,” siger racerkøreren fra Brønderslev. ”Jeg hentede den forrige år, hvor jeg kørte et enkelt løb, og så kørte jeg fuld sæson sidste år, hvor jeg sluttede på tredjepladsen i division 2.”


Nicolai Nygaard Pedersen overvejede at skifte fra langdistanceløbene i DEC til nogle sprintløb.


”Vi havde overvejet den sprintserie, der findes for Mitjet-bilerne i Frankrig, men så opstod der muligheden for at deltage i den nye 2L-klasse,” forklarer Nicolai Nygaard Pedersen, som tidligere er blevet mester i Aquila Synergy Cup. ”Jeg glæder mig til at komme tilbage til nogle løb med stående starter, men også at lægge DEC’s referencetider bag mig. Det er altså mere mig at give fuld gas og ikke skal tænke på, at man kører for hurtigt.”


Selv om Nicolai Nygaard Pedersen og hans bagland i NP Racing skal i gang med den tredje sæson med bilen, kommer der til at ske forandringer.


”I forhold til DEC skal vi på banen nogle flere gange i løbet af en weekend, når vi skal køre træninger, kvalifikationer og flere heats, så derfor har vi fået to ekstra mekanikere på bilen, for der bliver nok mere at se til,” siger Nicolai Nygaard Pedersen, som glæder sig til den kommende sæson: ”Jeg tror, at jeg kan kæmpe med om mesterskabet, og det er mit mål at komme i top 3 i 2L-mesterskabet.”